Timavlönades tidrapportering
Du som är intermittent anställd, det vill säga timavlönad, ska rapportera din arbetade tid digitalt i Primula SSC. För att kunna rapportera i Primula SSC behöver du en Lucat-inloggning. Om du inte har det så hör snarast av dig till den som är ansvarig för din anställning, eller till din HR-administratör vid institutionen.
Så här tidrapporterar du
- Gå till Primulas webbplats, välj Lunds universitet och logga in med ditt Lucat-ID.
- Väl inloggad i Primula, väljer du först din handledare som timavstämmare, så att timrapporten först kommer till timavstämmaren för kontroll/godkännande innan den skickas vidare till HR-administratören. För att göra detta så klickar du på Min sida och väljer Personliga inställningar. Under Valbara mottagare letar du upp din handledare och sparar så läggs personen till i din Personliga mottagarlista i rutan precis under.
- När du sen ska rapportera arbetade timmar väljer du Ersättningar/Arvoden samt den timanställning du ska rapportera på. För att rapportera timmar du jobbat på biologiska institutionen väljer du den som heter 156400-2. Rapportera varje dag för sig och dra bort lunchrasten så att det endast är faktiskt arbetade timmar du rapporterar. Vid timanställning sker löneutbetalning månaden efter arbetade timmar. För att få lön på ordinarie löneutbetalningsdag behöver du därmed rapportera senast den 3:e varje månad för dagar arbetade föregående månad. Exempelvis så ska dagar arbetade i december rapporteras senast 3 januari. Om du, enligt överenskommelse med din handledare, arbetat obekväma arbetstider, till exempel helger, kväller eller högtider och därmed ska få utbetalt OB-ersättning, så måste det rapporteras in på separat rapport som tillägg till den vanliga tidrapporten (det väljs i samma rullista).
- Välj längst ner på sidan att skicka den till handledaren som mottagare och tryck sedan på Skicka. Observera att om du arbetat för olika handledare, så måste du skapa separata rapporter så att respektive rapport skickas till rätt handledare.
- För löneutbetalningar behöver du anmäla ditt bankkonto till vår utbetalande bank Swedbank. Detta kan du snabbt göra genom mobilt bank-ID. Om du inte har mobilt bank-ID, vänligen kontakta HR-administratör. Information om löneutbetalning finns på Medarbetarwebben.
Administratörer personalfrågor
Sara Bengtsson
HR-administratör
Telefon: 046 222 93 50
E-post: Sara [dot] Bengtsson [at] biol [dot] lu [dot] se (Sara[dot]Bengtsson[at]biol[dot]lu[dot]se)
Izabella Kehlmeier (föräldraledig)
HR-administratör
Ewa Kralik
HR-administratör
Telefon: 046 222 79 21
E-post: Ewa [dot] Kralik [at] biol [dot] lu [dot] se (Ewa[dot]Kralik[at]biol[dot]lu[dot]se)
Personalblanketter centralt
Personaladministrativa blanketter på Lunds universitets centrala anställdsidor.