Organisation och kontakt
Länkar inom sidan
- Prefekter
Prefekten har en verkställande funktion och ansvaret för den dagliga verksamheten. Prefektens ansvarsområden och befogenheter styrs genom Naturvetenskapliga fakultetens delegationsordning. Enligt delegationen ska prefekten leda och utveckla verksamheten samt ansvara för institutionens resurser. Prefekten kan i sin tur delegera vissa uppgifter vidare. - Administration
Vem ska du vända dig till när du har administrativa frågor? För att göra det lättare för dig har vi listat vår administrativa personal utifrån deras arbetsuppgifter och vilka avdelningar och liknande de jobbar för. Vi använder oss av distansavtalet som gäller för tekniska och administrativa tjänster inom universitetet. Det innebär att de som går under avtalet får jobba hemma högst två dagar i veckan. Torsdagar är vi alla på institutionen. Du kan alltid nå nå oss via Teams, mejl eller telefon. - Styrelse, grupper och nämnder
Biologiska institutionens styrelse och prefekt har till sin hjälp en mängd olika beredande arbetsgrupper och nämnder. Vår delegationsordning styr vilket ansvar de olika grupperna har och vilka beslut de kan ta. - Fastighets-, IT- och museipersonal
Skyddsombud
Du kan få råd, stöd och vägledning i arbetsmiljöfrågor av ditt skyddsombud. Kom ihåg att skyddsombudet inte är ansvarig för din arbetsmiljö – det är din chef!
Prefekter
Tobias Uller
E-post: Tobias [dot] Uller [at] biol [dot] lu [dot] se
Telefon: +46 46 222 30 94
Administration
Avdelningsadministration och avdelningschefer
Avdelningschef
Magne Friberg, Magne [dot] Friberg [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 89 68
Ekonomi, administration
Maria Roth, Maria [dot] Roth [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 38 14, Teamschatt
Personaladministration
Ewa Kralik, Ewa [dot] Kralik [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 79 21, Teamschatt
Avdelningschef
Staffan Bensch, Staffan [dot] Bensch [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 42 92
Ekonomi, administration
Charlotta Thomaeus, Charlotta [dot] Thomaeus [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 45 98, Teamschatt
Personaladministration
Jessica Edwinsson, Jessica [dot] Edwinsson [at] biol [dot] lu [dot] se, Teamschatt
Avdelningschef
Anders Nilsson, Anders [dot] Nilsson [at] biol [dot] lu [dot] se, 070 346 25 66
Ekonomi, administration
Anna Grahn, Anna [dot] Grahn [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 78 50, Teamschatt
Personaladministration
Jessica Edwinsson, Jessica [dot] Edwinsson [at] biol [dot] lu [dot] se, Teamschatt
Avdelningschef
Mats Hansson, Mats [dot] Hansson [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 49 80
Ekonomi, administration
Lena Magnusson, Lena [dot] Magnusson [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 93 35, Teamschatt
Personaladministration
Sara Bengtsson, Sara [dot] Bengtsson [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 93 50, Teamschatt
Avdelningschef
Eric Warrant, Eric [dot] Warrant [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 93 41
Ekonomi, administration
Annika Hecktor, Annika [dot] Hecktor [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 92 12, Teamschatt
Personaladministration
Sara Bengtsson, Sara [dot] Bengtsson [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 93 50, Teamschatt
Ekonomi, administration, budget och prognos
Peter Stenild Matthesen, Peter [dot] Stenild_Matthesen [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 77 97, Teamschatt
Magdalena Nilsson, Magdalena [dot] Nilsson [at] biol [dot] lu [dot] se, +46 46 222 92 95, Teamschatt
Personaladministration
Sara Bengtsson, Sara [dot] Bengtsson [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 93 50, Teamschatt
Ansvarig
Niklas Wahlberg, Niklas [dot] Wahlberg [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 31 02
Ekonomi, administration, budget och prognos
Peter Stenild Matthesen, Peter [dot] Stenild_Matthesen [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 77 97, Teamschatt
Magdalena Nilsson, Magdalena [dot] Nilsson [at] biol [dot] lu [dot] se, +46 46 222 92 95, Teams chat
Personaladministration
Ewa Kralik, Ewa [dot] Kralik [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 79 21, Teamschatt
Utbildningsadministration
Huvudstudierektor
Per Fredrik Johansson, per_fredrik [dot] johansson [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 73 17, Teamschatt
Utbildningsadministration
Jóhanna Bjarney Jónsdóttir, Johanna_Bjarney [dot] Jonsdottir [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 73 15, Teamschatt
Administration
Juana Bernal, Juana [dot] Bernal [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 84 30, Teamschatt
Personaladministration
Kopplat till avdelningarna
Ekonomi, budget och prognos
Magdalena Nilsson, Magdalena [dot] Nilsson [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 92 95, Teamschatt
Studierektorer
Klas Flärdh, Klas [dot] Flardh [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 85 84
Emma Kritzberg, Emma [dot] Kritzberg [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 40 79
Utbildningsadministration
Anna Grahn, Anna [dot] Grahn [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 78 50, Teamschatt
Annika Hecktor, Annika [dot] Hecktor [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 92 12, Teamschatt
Ekonomi, administration, personaladministration
Kopplat till avdelningarna
Övergripande
Administrativ chef
Joakim Nilsson, Joakim [dot] Nilsson [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 38 02, Teamschatt
Kommunikation
Inger Ekström, Inger [dot] Ekstrom [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 40 88, Teamschatt
Anders Örtegren, Anders [dot] Ortegren [at] biol [dot] lu [dot] se, 073 599 15 42, Teamschatt
Ärendehantering
Charlotta Thomaeus, Charlotta [dot] Thomaeus [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 45 98, Teamschatt
Styrelse, grupper och nämnder
BDR arbetar med allt som rör doktorander. I korthet utgör BDR en länk mellan våra doktorander och olika nämnder och grupper. BDR diskuterar också problem som våra doktorander påtalat och för ut information till alla doktorander. De utser bland annat doktorandrepresentanter till andra grupper och nämnder och ordnar gästföreläsningar. BDR ordnar även institutionsseminarier där doktoranderna får tillfälle att träffas över ämnesgränserna och presentera sin forskning för varandra. Viktigast av allt är dock att alla doktorander på institutionen är välkomna att engagera sig i BDR!
Biologiska doktorandrådet har också skrivit en guide för nya doktorander på engelska (pdf; 569 kB; ny flik). Här finns tips och råd om det mesta som rör livet i Sverige, på Lunds universitet och Biologiska institutionen.
Kontaktperson
Elana Engert
Doktorand
Evolutionär ekologi och infektionsbiologi
E-post: Elana [dot] Engert [at] biol [dot] lu [dot] se
Ledamöter
Följande länkar leder till kontaktuppgifter på Medarbetarwebben.
- Ashish Ashish, doktorand Funktionell ekologi
- Elana Engert, doktorand Evolutionär ekologi och infektionsbiologi
- Damandeep Kaur, doktorand Biodiversitet och evolution
- Robin Pranter, doktorand Biodiversitet och evolution
Suppleanter
Protokoll
Alla BDRs protokoll är på engelska i pdf-format och öppnas i en ny flik.
BDR-protokoll från 2023
Styrelsen är biologiska institutionens beslutsfattande organ. Ledamöterna väljer vi genom demokratiska val. Styrelsen består av 8 lärare, 3 övrig personal och 3 doktorander/studenter. Prefekten är ordförande och administrativa chefen samt studierektor för grundutbildningen är adjungerade. Mandatperioden är på tre år, förutom för studeranderepresentanter som har en mandatperiod på ett år.
Styrelsen ansvarar för policy-, budget- och strategiska frågor samt övergripande verksamhetsuppföljning. Mer om vad en institutionsstyrelse har för delegation och arbetsuppgifter kan du läsa i delegationsordningen på fakultetens webbplats och i Lunds universitets regelverk.
Ordförande
Jessica Abbott
universitetslektor, prefekt för biologiska institutionen
Telefon: 046 222 93 04
E-post: prefekt [at] biol [dot] lu [dot] se
Protokollförare
Joakim Nilsson
Administrativ chef
Telefon: 046 222 38 02
E-post: Joakim [dot] Nilsson [at] biol [dot] lu [dot] se
Styrelseledamöter
Följande länkar leder till kontaktuppgifter på Medarbetarwebben.
Ordinarie
- Marita Cohn, universitetslektor
- Nils Cronberg, universitetslektor
- Bengt Hansson, professor
- Caroline Isaksson, universitetslektor
- Yun-Ting Jan, doktorand
- Anders Nilsson, professor
- Carina Rasmussen, forskningsingenjör
- Johannes Rousk, professor
- Lars Råberg, universitetslektor
- Maja Tarka, forskare
- Charlotta Thomaeus, ekonomiadministratör
- Niklas Wahlberg, professor
Protokoll
De senaste protokollen finns på Biologibloggen. Vill du läsa ett tidigare protokoll, vänd dig till Joakim Nilsson (Joakim [dot] NIlsson [at] biol [dot] lu [dot] se)
Alla protokoll är i pdf-format och öppnas i ny flik.
Protokoll från 2024
Styrelseprotokoll från 2023
Nämndens uppdrag är att föreslå övergripande riktlinjer och strategier angående forskarutbildningen till styrelsen. Forskarutbildningsnämnden ska även driva frågor med relevans för doktorander och handledare. Forskarutbildningsnämndens mål är att höja nivån på forskarutbildningen och kvaliteten på avhandlingarna.
Ordförande
Emma Kritzberg
Professor
Telefon: 046 222 40 79
E-post: Emma [dot] Kritzberg [at] biol [dot] lu [dot] se (Emma[dot]Kritzberg[at]biol[dot]lu[dot]se)
Klas Flärdh
Professor
Telefon: 046 222 85 84
E-post: Klas [dot] Flardh [at] biol [dot] lu [dot] se
Protokollförare
Annika Hecktor
Ekonomiadministratör
Telefon: 046 222 92 12
E-post: Annika [dot] Hecktor [at] biol [dot] lu [dot] se (Annika[dot]Hecktor[at]biol[dot]lu[dot]se)
Övriga ledamöter
Följande länkar leder till kontaktuppgifter på Medarbetarwebben.
- Fredrik Carlsson, universitetslektor
- Stanley Heinze, universitetslektor
- Anders Nilsson, professor
- Robin Pranter, doktorand
- Johannes Rousk, professor
- Julia Weber, doktorand
- Helena Westerdahl, universitetslektor
Här hittar du de senaste två årens minnesanteckningar. Vill du läsa ett tidigare minnesanteckningar, vänd dig till nämndens protokollförare.
Alla minnesanteckningar är i pdf-format och öppnas i ny flik.
Minnesanteckningar från 2022
Grundutbildningsnämnden är institutionens operativa GU-ledning och har ett övergripande ansvar för grundutbildningen. GUN arbetar med utbildningsfrågor på grund- och avancerad nivå. Gruppen arbetar också för att integrera all grundutbildningsverksamhet.
Ordförande
Per Fredrik Johansson
Huvudstudierektor
Telefon: 070 665 62 28
E-post: Per_Fredrik [dot] Johansson [at] biol [dot] lu [dot] se (Per_Fredrik[dot]Johansson[at]biol[dot]lu[dot]se)
Protokollförare
Juana Bernal
Utbildningsadministratör
Telefon: 046 222 73 18
E-post: Juana [dot] Bernal [at] biol [dot] lu [dot] se
Övriga ledamöter
Följande länkar leder till kontaktuppgifter på externa webbplats.
- Edith Hammer, biträdande universitetslektor
- Caroline Isaksson, universitetslektor
- Fredrik Johansson, universitetslektor
- Sophie Manner, studierektor kemisk grundutbildning
- Jan-Åke Nilsson, professor
- Allan Rasmusson, professor
- Claes von Wachenfeldt, universitetslektor
- Vera Jansson, studeranderepresentant
- Ida Ihl Norberg, studeranderepresentant
Suppleanter
- Olof Hellgren, universitetslektor
- Erik Selander, universitetslektor
- Maria Swanberg, kursansvarig translationell neurogenetik
- Lamia Said, studeranderepresentant
- Clara Schütze, studeranderepresentant
Studievägledare med närvaro- och yttranderätt
Alla protokoll är i pdf-format och öppnas i ny flik.
De senaste protokollen finns på Biologibloggen.
GUN-protokoll från 2024
GUN-protokoll från 2023
På Lunds universitets Medarbetarwebb finns allt du behöver veta om något skulle hända.
HMS-kommitténs huvudsakliga uppgift är att följa upp och samordna den för universitetet och fakulteten övergripande policyn inom HMS. HMS-kommittén är gemensam för biologiska institutionen och Centrum för miljö- och klimatvetenskap. Kommittén består av fyra arbetsgivarrepresentanter, representanter för arbetstagarnas organisationer och en studeranderepresentant.
Mer om institutionens arbetsmiljöarbete, säkerhet och skyddsombud hittar du på arbetsmiljösidorna
Ordförande HMS och HMS-AU
Henrik Wendel
Intendent
Telefon: 046 222 38 03
E-post: Henrik [dot] Wendel [at] biol [dot] lu [dot] se (Henrik[dot]Wendel[at]biol[dot]lu[dot]se)
Protokollförare
Elisabeth Gauger
Forskningsingenjör
Telefon: 046 222 77 94
E-post: Elisabeth [dot] Gauger [at] biol [dot] lu [dot] se (Elisabeth[dot]Gauger[at]biol[dot]lu[dot]se)
Ledamöter Hälsa-, miljö- och säkerhetskommittén (HMS-K)
Nedanstående länkar leder till kontaktuppgifter på externa webbplatser
- Ulf Arup, museichef (arbetsgivarrepresentant museerna)
- Anna Ekberg, tillförordnad administrativ chef (arbetsgivarrepresentant Centrum för miljö- och klimatvetenskap)
- Dennis Hasselquist, professor (arbetsgivarrepresentant biologi)
- Carina Rasmussen, forskningsingenjör (TCO-OFR/S, huvudskyddsombud biologicentrum)
- Wilhelm May, forskare (skyddsombud Centrum för miljö- och klimatvetenskap)
- Eric Warrant, professor (arbetsgivarrepresentant biologi)
- Två studeranderepresentanter
Hälsa-, miljö- och säkerhetskommitténs arbetsutskott (HMS-AU)
HMS-AU är en länk mellan HMS-kommittén och verksamheten på biologiska institutionen. Arbetsutskottet ser till att arbetsmiljöarbetet blir genomfört. De ser bland annat till att labbansvariga och enhetschefer vet vilka rutiner och föreskrifter som måste finnas. HMS-AU ser också till att direktiv och anmärkningar från HMS-kommittén genomförs och att lagstadgade förteckningar och register upprättas och underhålls.
Ledamöter HMS-kommitténs arbetsutskott (HMS-AU)
Följande länkar leder till externa webbplatser
- Camilla Björklöv, Evolutionär ekologi och infektionsbiologi
- Helene Bracht Jörgensen, Biodiversitet och evolution
- Elisabeth Gauger, fastighetsgruppen
- Jane Jönsson, Evolutionär ekologi och infektionsbiologi
- Chatarina Mattsson, fastighetsgruppen
- Maria Mostadius, Biologiska museet
- Sofia Mebrahtu-Wisén, Biodiversitet och evolution
- Carina Rasmussen, Sinnesbiologi
- Anna Sterngren, Funktionell ekologi
- Marie Svensson, Funktionell ekologi
- Henrik Wendel, fastighetsgruppen
- Petronella Wessman, Biodiversitet och evolution
Protokoll
De senaste protokollen finns på Biologibloggen.
Alla protokoll är i pdf-format och öppnas i ny flik.
Protokoll från 2024
Protokoll från 2023
Biologiska institutionens infrastrukturgrupp (BIG) har det övergripande ansvaret att samordna och utveckla institutionens infrastruktur. Gruppen är rådgivande åt prefekten och styrelsen och fattar inga bindande beslut.
Med infrastruktur menas här resurser i form av instrument och lokaler som används för särskilda forskningsändamål, ofta av flera olika forskargrupper, och som kräver särskilda resurser i form av personal och/eller driftsmedel för att kunna utnyttjas på ett effektivt och tillförlitligt sätt. Detta omfattar även sådant som används av grundutbildningen.
I nuläget omfattas inte Biologibiblioteket (som har egen referensgrupp), IT/dator/webb-verksamhet eller Biologiska museerna av infrastrukturgruppens uppdrag.
BIG får de ansökningar som årligen lämnas in till naturvetenskapliga fakultetens infrastrukturgrupp på remiss för bedömning, och avger ett samlat förslag till yttrande från institutionen. BIG för på uppdrag av fakulteten även en inventarieförteckning för tung utrustning.
Ordförande
Tobias Uller
Professor
Telefon: 046 222 30 94
E-post: Tobias [dot] Uller [at] biol [dot] lu [dot] se (Tobias[dot]Uller[at]biol[dot]lu[dot]se)
Protokollförare
Erling Jirle
Forskningsingenjör
Telefon: 046 222 49 99
E-post: Erling [dot] Jirle [at] biol [dot] lu [dot] se (Erling[dot]Jirle[at]biol[dot]lu[dot]se)
Övriga ledamöter
Följande länkar leder till kontaktuppgifter på externa webbplatser.
Biologiska institutionen verkar mot alla former av diskriminering. Känner du dig diskriminerad, kontakta någon av personerna eller organisationerna under Kontakt eller någon av medlemmarna i Gruppen för jämställdhet och lika villkor (JoL-gruppen).
JoL-gruppens uppgifter är att uppmärksamma de problem som kan finnas på en arbetsplats för de som uppfattas som minoritet. Detta är oftast inte explicit uttryckt av medarbetarna utan kan vara grundat i en kultur som finns i samhället i stort. Man kan indirekt få sämre möjligheter att utvecklas, byta arbetsuppgifter och avancera i karriären på grund av att man tillhör en viss grupp. Att man delar in människor i olika grupper istället för att utgå från individen är ett av grundproblemen som vi jobbar på att synliggöra.
Om det i samhället finns en norm för hur olika grupper är, vad de passar till för jobb och vilka som naturligt ska ha makt, så blir det indirekt ett problem vid exempelvis anställning och karriär. Chansen att någon som passar in i ”mallen” för just det jobbet eller den arbetsuppgiften, bedöms som mer lämplig och får jobbet, är stor. Detta även om man i princip är för lika rättigheter och möjligheter för alla människor oavsett kön, etnicitet, ålder och/eller sexualitet. Ett diskriminerande system kan existera utan att någon ens menar något illa.
JoL-gruppens jobbar för att arbetsplatsen ska bli mer inkluderande och uppmärksamma de eventuella problem som finns. Vi vill jobba för att ledningen är tydlig med vad som gäller och visar för sina medarbetare att detta är ett viktigt område. Vi gör det bland annat genom att uppmuntra till diskussion om jämställdhet och lika villkor, sammanställa information om hur det ser ut på arbetsplatsen, dela ut böcker eller artiklar som handlar om jämställdhet på ett eller annat sätt, anordna seminarier och workshops, och vara till hjälp och stöd om någon känner att de har problem.
Ordförande
Anna Runemark
Biträdande universitetslektor
Telefon: 046 222 90 14
E-post: Anna [dot] Runemark [at] biol [dot] lu [dot] se (Anna[dot]Runemark[at]biol[dot]lu[dot]se)
Övriga ledamöter
Gruppen är öppen och alla som vill kan delta på mötena.
Diskriminerad?
Om du känner du dig diskriminerad kan du kontakta nedanstående personer. Följande länkar leder till andra webbplatser.
- Jessica Abbott, prefekt
- Personalorganisationer – SEKO, SACO eller TCO-OFR/S
- Lena Lindell, arbetsgivarstöd
- Ragnhild Möller, koordinator
- Studentombudet mot diskriminering
Viktigt om jämställdhet från andra källor
Nedanstående länkar leder till externa webbplatser
- Fakultetens jämställdhetssida
- Jämställdhet och likabehandling vid Lunds universitet
- Universitetskanslersämbetets publikationer om jämställdhet (välj ämnesområde jämställdhet)
- Regeringens jämställdhetssida
- Diskrimineringsombudsmannen (DO)
- DO om högskolan
- Jämställdhetsartiklar på Sveriges Universitetslärare och forskares (SULF) webbplats
- Nationella sekretariatet för genusforskning
- Psykosocial arbetsmiljö vid Biologiska institutionen
Prefektrådet arbetar som stöd och rådgivare till prefekten. Gruppen träffas en gång i månaden.
Ledamöter prefektrådet
Följande länkar leder till kontaktuppgifter på externa webbplatser.
Referensgruppen är rådgivande angående biblioteket service och tjänster och utveckling av dess samlingar. Gruppen är också en informationskanal mellan biblioteket och dess representationsområden. Mandatperioden är tre år och gruppen ska bestå av bibliotekschef, minst tre lärarrepresentanter, en representant för bibliotekspersonalen och studeranderepresentanter.
Ordförande
Kristina Holmin Verdozzi
Bibliotekschef
Naturvetenskapliga biblioteket
Telefon: 046 222 33 19
E-post: Kristina [dot] Holmin_Verdozzi [at] science [dot] lu [dot] se
Övriga ledamöter
Följande länkar leder till kontaktuppgifter på Lunds universitets centrala webbplats.
- Dimitrios Floudas, forskare
- Helena Hanson, forskare Centrum för miljö- och klimatvetenskap
- Fredrik Johansson, biträdande universitetslektor
- Johan Kjellberg Jensen, doktorand
- Jan-Åke Nilsson, professor
- Elin Persson, student
- Frida Rosengren, bibliotekarie
- Klara Thuresson, student
- Olivier Van Aken, universitetslektor
Ordförande
Erik Selander
Universitetslektor
E-post: Erik [dot] Selander [at] biol [dot] lu [dot] se
Torsdagsseminarier
Vi organiserar institutionsseminarier klockan 13.15 i Blå hallen i Ekologihuset varje torsdag på plats eller via Zoom. Seminariegruppen bjuder in externa föreläsare som är verksamma inom ämnen som är relevanta för forskarna på vår institution. Efter seminariet bjuder vi på fika och minglar.
Övriga ledamöter i seminariegruppen
Följande länkar leder till kontaktuppgifter på Medarbetarwebben.
- Eran Elhaik, universitetslektor
- Dimitrios Floudas, biträdande universitetslektor
- Kaj Hulthén, forskare
- Øysten Opedal, biträdande universitetslektor
- Elisa Rigosi, forskare
Vetenskapliga och sociala aktiviteter (SACT)
Vi arbetar med integrationen av personalen genom vetenskapliga aktiviteter för alla. Exempel på aktiviteter är seminarier, fågelskådning, museivandring och svampexkursioner. Seminarierna brukar vara på torsdagar och startar klockan 13.15 och hålls i Blå hallen i Ekologihuset. Exkursionerna kan vara på andra tider. Håll utkik i i vårt interna googlekalendarium efter intressanta SACT-aktiviteter. SACT står för "Scientific ACTivities".
Övriga ledamöter i SACT
Följande länkar leder till kontaktuppgifter på Medarbetarwebben.
Fastighet-, IT- och museipersonal
Henrik Wendel, Henrik [dot] Wendel [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 38 03, intendent
Elisabeth Gauger, Elisabeth [dot] Gauger [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 77 94, tillstånd för kemikalier, Klarainventerare, riskavfall, säkerhetsrutiner.
Erling Jirle, Erling [dot] Jirle [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 49 99, institutionsadministratör för Klara, kontaktperson för joniserande strålning, med i IT-Helpdesken.
Chatarina Mattson, Chatarina [dot] Mattson [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 77 87, Drift av växthus och bänkgård. Växtodling, larm- och klimatsystem.
Cecilia Ringstrand, Cecilia [dot] Ringstrand [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 93 17, vaktmästare i Ekologihuset.
Nils Sundqvist, Nils [dot] Sundqvist [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 77 84, vaktmästare i Biologihuset och växthuset.
Jan Johansson, Jan [dot] Johansson [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 38 09, IT-helpdesk
Karl Öberg, Karl [dot] Oberg [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 40 40, IT-helpdesk
Niklas Wahlberg, Niklas [dot] Wahlberg [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 31 02, museichef Biologiska museet.
Ulf Arup, Ulf [dot] Arup [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 89 66, museiintendent botaniska samlingarna.
Rune Bygebjerg, Rune [dot] Bygebjerg [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 93 30, museiassistent entomologiska samlingarna,
Jonas Ekström, Jonas [dot] Ekstrom [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 03 70, museiintendent zoologiska samlingarna.
Fredrik Farhadian, Fredrik [dot] Farhadian [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 89 65, museiassistent botaniska samlingarna.
Patrik Frödén, Patrik [dot] Froden [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 89 77, museiassistent botaniska samlingarna.
Christoffer Fägerström, Christoffer [dot] Fagerstrom [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 84 56, museiassistent entomologiska samlingarna.
Maria Mostadius, Maria [dot] Mostadius [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 45 41, museiintendent zoologiska samlingarna.
Jadranka Rota, Jadranka [dot] Rota [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 84 57, museiintendent entomologiska samlingarna.
Ellen Sandström, Ellen [dot] Sandstrom [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 95 58, museiassistent entomologiska samlingarna.
Sigvard Svensson, Sigvard [dot] Svensson [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 40 61, museiassistent botaniska samlingarna.
Arne Thell, Arne [dot] Thell [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 89 78, museiintendent botaniska samlingarna.
Torbjörn Tyler, Torbjorn [dot] Tyler [at] biol [dot] lu [dot] se, 046 222 42 34, museiintendent botaniska samlingarna.