Observation av födosöksbeteenden hos fåglar

Hjälp oss med vår forskning. Har du sett en fågel bete sig intressant vid fågelbordet eller ute i naturen när den letar mat? Var det en mes är vi extra intresserade av din iakttagelse.

Skriv in din epostadress. Anders Brodin kan komma att kontakta dig för ytterligare uppgifter om din observation.
Skriv ner din observation så klart och tydligt som möjligt.
Har du ett foto eller en film på din iakttagelse? Ladda upp den här. Du kan bara ladda upp en fil. Har du flera du vill visa, fyll i formuläret en gång till.
Enbart en fil.
Begränsning 80 MB.
Tillåtna filtyper: gif, jpg, png, bmp, eps, tif, pict, psd, txt, rtf, html, odf, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, xml, avi, mov, mp3, ogg, wav, bz2, gz, rar, sit, svg, tar, zip, webp.

När du skickar det här webbformuläret till Lunds universitet så behandlar vi dina personuppgifter enligt gällande lagar. Du hittar mer information om hur vi behandlar personuppgifter på Lunds universitets webbsida Behandling av personuppgifter vid Lunds universitet.

Anders Brodin

Anders Brodin är professor i teoretisk ekologi på Biologiska institutionen vid Lunds universitet. Han har studerat födosök och kognition hos fåglar, framförallt hos mesar, i över 40 år.

Mer om Anders Brodins forskning hittar du i Lunds Universitets Forskningsportal.